INNLEDERE 2019

Vi jobber med flere innledere for årets konferanse. Følgende er klare:

REBECCA GOODCHILD

Hvordan kommunisere med de vi ikke forstår? Rebecca er rådgiver og fagleder i Apeland og jobber med analyse, kommunikasjonsstrategi, PR, reklame og digital kommunikasjon spesielt rettet mot ungdom og unge voksne. Rebecca skal på LINK hjelpe oss å forstå hvorfor vi må tenke annerledes når vi skal kommunisere med nye generasjoner, og hvorfor et selskaps verdigrunnlag er sentral også i den høyteknologiske verdenen.

KÅRE GEIR LIO

Kåre Geir er programleder i Nordnorsk Lederutvikling og har de siste 20 årene ledet utallige programmer og prosesser innenfor leder-, organisasjons- og medarbeiderutvikling. Han har siden 2015 vært president i Norges Håndballforbund, og er kjent som en av Norges beste foredragsholdere. Noen stikkord for Kåre Geirs foredrag er mennesker, teknologi, ledelse og endring. Det er bare å glede seg – vi lover en konferanseopplevelse du sent vil glemme!

KÅRE TANNVIK

Kåre var en av skuespillerne i filmen «Brent Jord» som handler om de dramatiske oktoberdagene i Finnmark i 1944, og dette endret livet hans dramatisk. Dagbladet intervjuet ham og spurte følgende spørsmål: Ja, Kåre nå som du er blitt berømt skal du vel flytte til Oslo? Hans svar var ifølge side 2 i samme avis dagen etterpå: -Nei! Finnmark trenger meg! Kåre var da 15 år. 50 år seinere er han selvfølgelig enda i Finnmark og har sammen med andre bygd opp Kirkenes Snowhotel til en av landets største bedrifter innen vinteraktiviteter med 60 mill i omsetning. På LINK lar Kåre oss ta del i sitt gründereventyr – vi lover at dette vil du ikke gå glipp av!

JENS-HARALD JENSSEN

Jens-Harald er Finnmarking med et glødende engasjement for utviklingen av nordnorsk næringsliv, og en genuin nysgjerrighet for både folk og teknologi og samspillet mellom disse. Han er direktør i IT-selskapet Serit Eltele og har førstehåndskunnskap om å drive digital transformasjon i en allerede digital bransje, gjennom å lede selskapet fra å være et tradisjonelt driftsselskap til å drive utvikling av programvare til det nasjonale markedet. Jens-Harald vil gjennom en samtale med Linda Hesselberg fra lørn.tech  gi oss et lite innblikk i hvilket potensiale som kan åpenbare seg for lokale Finnmarksselskap om man bare løfter blikket litt utover, og han forteller hvorfor han tror flere burde tenke vekst fremfor drift.

BENEDICTE LANGSETH-EIDE

Benedicte er vadsøværing, bosatt i Tromsø. Hun er psykolog, tar en doktorgrad i organisasjonspsykologi og jobber som lederutvikler i Mind. Benedicte brenner for hvordan nordnorske organisasjoner kan lykkes gjennom å få mennesker til å ta ut sitt potensiale, og bidra til verdi for de som jobber der og samfunnet rundt. Hun er opptatt av at nye tider og nye generasjoner i arbeidslivet krever nye perspektiver på ledelse. Benedikte kommer til LINK for å gi oss innsikt i hva god ledelse er i 2019 og hvorfor ekthet og medmenneskelighet – the real deal – aldri blir utdaterte lederegenskaper.

NEBOJSHA MIHAJLOVSKI

Nebojsha er markedsdirektør i PowerOffice AS. Et Bodøbasert selskap som leverer økonomisystemer til små og mellomstore bedrifter. Gjennom et knallhardt fokus på å automatisere alle arbeidsprosesser som kan automatiseres skape gode brukeropplevelser for kundene sine har selskapet klart å øke omsetningen med nesten 200 % på 4 år! De har skjønt at selv regnskap handler egentlig mer om folk enn om tall og har skapt en nordnorsk suksessbedrift ved å sette menneskene i fokus, både i eget selskap og i bedriftene de jobber for. Nebojsha kommer til LINK for å dele selskapets suksessoppskrift med oss, og hjelpe oss å forstå hvorfor perspektivet på mennesker fortsatt er helt sentralt selv i det heldigitale næringslivet.

KRISTEN ALBERT ELLINGSEN

Kristen Albert har i en årrekke arbeidet med markedsføring i ulike sammenhenger og har lang fartstid fra UIT Norges Arktiske Universitet. Han har også vært tilknyttet en rekke andre universitet og høyskoler og har en Prof.II stilling ved Høgskolen Kristiania. Han har skrevet flere fagbøker om markedsføring og merkevarebygging og har spesielt fokus på reiselivet. Kristen Albert har ledelses- og styreerfaring fra næringslivet i nord og er opptatt av hvordan nordnorske aktører går til topps i den globale konkurransen. På LINK får vi Kristen Alberts beste råd om hvordan vi skal nå frem med vår markedsføring og merkevarebygging i den digitale støyen våre potensielle kunder i dag er omgitt av. 

Thina Saltvedt

Thina er oljeanalytikeren som i 2018 gjorde ett taktskifte over til bærekraft som seniorrådgiver for bærekraftig finans i Nordea. Hun er også medlem av regjeringens klimapanel. Thina har en doktorgrad i økonomi og en mastergrad i internasjonal forretningsføring og er absolutt den rette til å fortelle oss hvorfor og hvordan bærekraft er en både nødvendig og lønnsom del av vår forretningsmodell. Thina kommer til LINK rett fra Nordeas nordiske bærekraftkonferanse i Stockholm. 

Christian Salbu Aasland

Hva er egentlig en forretningsmodell, trenger vi den og hvorfor må den kontinuerlig utvikles? Christian jobber med strategisk forretningsutvikling i Norconsult og har stor tro på å se utfordringer fra forskjellige vinkler: «Kompliserte problemstillinger løses best når kloke hoder strukturert og konsentrert setter seg sammen – de beste løsningene er ikke alltid de mest åpenbare, og krever ofte en gjennomtenkt prosess for å kunne vokse frem.» Christian har vært gründer og bygget selskap, og han har bistått både store og mindre organisasjoner i evaluering av endring – til nettopp en ny forretningsmodell. I foredraget hans får vi en enkel tilnærming som kanskje vil motivere til en gjennomgang av status i vår egen bedrift. 

Steinar Karlstrøm

Steinar leder 40-års jubilanten Aksis, bedriften hvor sentrale verdier er troen på enkeltmennesket og alles mulighet til å bidra i arbeidslivet.  Steinar vil fortelle hvordan Aksis har forandret seg og sitt tilbud i takt med arbeidslivets utvikling, og han vil fokusere på menneskets verdi som arbeidstaker og medspiller i en bedrifts utvikling. Aksis ser arbeidslivet fra en annen vinkel enn de fleste andre bedrifter, og  kanskje utfordres vår oppfatning av hva og hvem vår bedrift trenger i møte med morgendagens utfordringer. 

Trond Kjærstad

Hva er menneskets store fortrinn i robotenes tidsalder? Jo, det er gunstig intelligens! Menneskets merkverdige hjerne og sinn trumfer nemlig maskinens kunstige intelligens på det kreative området. Trond kommer til LINK for å innvie oss i sin filosofi om at det er lite nytt under sola, fra greske heltesagn og våre folkeeventyr om Askeladden til moderne bedriftsutvikling. Alle er historier om mennesker som møter utfordringer og bruker sin kreativitet, sin Gunstige Intelligens, til å finne løsninger som gir dem både kongeriker, mestring og lykke! Vi skal få innsikt i hva det er som gjør at noen individer, steder og organisasjoner viser mer kreativitet enn andre. Og hvem vet, kanskje kommer vi oss over i den kreative sonen og får inspirasjon til å bli enda mer nytenkende?

Sjekk gjerne oss på Facebook eller Instagram

Meld deg på